9 november, 2017

Hur du säljer till 4 olika kundtyper

I den här spännande artikeln från vår partner Bambora, som jobbar med kortinlösen till våra betalllösningar till våra kassasystem, går vi igenom fyra vanliga typer av kunder och hur du säljer till dessa. Typiska karaktärsdrag, vad som förenar och skiljer dem åt och viktigast av allt – hur du får dem att handla hos dig.

1. Besserwissern
2. Pratkvarnen
3. Den tystlåtne
4. Obeslutsamme tvekaren

Alla olika personas har sina egna preferenser och ju bättre du lär känna dem, desto bättre kommer du att kunna serva dem. Vilket i sin tur ger högre kundnöjdhet och i slutändan: bättre resultat.

De råd jag ger i den här artikeln är mest till för dig som ofta träffar kunder. Du kanske till exempel är handlare, frisör, caféägare eller i något annat yrke där du dagligen interagerar med andra människor.

Läs artikeln via vår partner Bambora!


Du kanske även vill läsa: