fbpx
Boka demo
Kontakta oss
7 februari, 2018

Hur viktig är en fysisk butik i en tid som präglas av begrepp som butiksdöd?

Hur viktig är en fysisk butik i en tid som präglas av begrepp som butiksdöd? Viktigare än någonsin, tror designern och inredaren Christian Halleröd, som bygger exklusiva butiksinredningar åt några av Sveriges främsta exportsuccéer.

”Som komplement till e-handeln behöver man den fysiska platsen. Man behöver klämma och känna på produkter och få en upplevelse”, säger Christian Halleröd.

I en tid när butiker får stängas till följd av e-handelns framtåg tror Christian Halleröd att de fysiska butikerna är viktigare än någonsin.

”Som varumärke behöver man den där fysiska platsen för att berätta vem man är och hur man ser ut. Det blir viktigare och viktigare, det blir en förlängning av varumärket. När man får volymen och storleken att man kan göra det, ger det en otrolig effekt. Det ser vi på många varumärken som startar en butik, det blir en otrolig hävstångseffekt rent ekonomiskt, de ser det på försäljningen.”

Läs hela artikeln på Dagens Industri.


Du kanske även vill läsa: