fbpx
Boka demo
Kontakta oss
2 mars, 2018

Hur viktiga är dina kunders recensioner och omdömen för ditt företag?

Att dina kunder skriver positiva recensioner om dig och din butik på nätet är oerhört viktigt för ditt företag. En undersökning visar att bara 8% inte tycker att recensioner är relevanta medans hela 31% tycker att det är extremt viktigt med recensioner.

Men recensioner är ju tyvärr inte alltid positiva. Självklart är det omöjligt att helt undvika negativa recensioner men du kan alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för att få positiva recensioner och omdömen.

De tre vanligaste orsakerna till negativa recensioner är ganska grundläggande: Ej positivt bemötande, affären var inte organiserad eller att produkterna hade dålig kvalitet.

Vilket av följande skulle få dig att skriva positiva omdömen och recensioner?

35% Gratis gåva med köpet
9% Någon erbjuder dig ett provrum i butiken
32% Generösa återköpsvillkor
20% Föreslår andra varor du kan gilla
4% Något annat
29% Hjälper dig hitta produkten i någon annan affär
29% Lojalitetsprogram
35% Returnera varor utan kvitto
17% Inbjudan till VIP-kvällar
41% Gratis frakt hem om varan inte finns i butiken
13% Erbjuder dig något att dricka eller annat uppfriskande

Vilken av följande skulle få dig att skriva negativa omdömen och recensioner?

9% Krångel att betala
13% Svårt att hitta i butiken
12% Restriktiva återköp
12% Produkten var slut i lager
9% För få storlekar
44% Dålig kvalitet på produkten
3% För hög ljudvolym i butiken
61% Dåligt bemötande
14% För starka lukter
47% Butiken var smutsig och ej städad
1% Övriga orsaker
10% Personalen var för påträngande
11% Långa köer
20% Kunde inte hitta personal

Källa: Squareup Finding And Winning New Customers

Vi vill väldigt gärna veta vad just du tycker om Cash IT och våra kassasystem. Skriv och tyck till på vår Facebook!

Hälsningar från Cash IT-teamet

 


Du kanske även vill läsa: